strona główna     o nas     oferta     galeria     nasi przyjaciele     panorama     kontakt    


s/y Olander

 

Zbudowany w 1931 roku w Esbjerg w Danii. Jego konstrukcja tak dobrze spisywała się w warunkach żeglugowych, że wkrótce wybudowano wiele podobnych jednostek różniących się jedynie wymiarami.


Kuter z Danii trafił do Niemiec 1979 r. gdzie zmieniali się kolejni właściciele. W swym ostatnim rejsie pod niemiecką banderą dopłynął do Szczecina. Po wyposażeniu jednostki w maszty został przerobiony na kecz gaflowy. Nadano mu nazwę Holzholz od nazwy firmy niemieckiego armatora. W wyniku niekorzystnego biegu zdarzeń w roku 2005 osiadł na dnie Dąbskiej Strugi w rejonie przystani SEJK Pogoń i został częściowo spalony.


W roku 2008 wydobyty i uratowany od pocięcia na drewno opałowe. Odbudowany w latach 2008 -2011. Zachowano tradycyjny takielunek z dbałością o detale i funkcjonalność. Z myślą o bezpieczeństwie żeglugi wkomponowano nowoczesne elektroniczne systemy nawigacyjne.
W 2011 roku OLANDER odbył kilka rejsów w różnych, w tym trudnych warunkach pogodowych, które potwierdziły jego sprawność nautyczną. Połączył XIX wieczne tradycje z współczesną techniką.


Jacht uczestniczy w zlotach oldtajmerów, 3 krotnie wygrał regaty HAJKUTTER(Dania-Niemcy),

brał też udział w regatach THE TALL SHIPS RACES od 2012 r.

 

zdjęcia OLANDRA na marinetraffic.com

Haikutter Regatta 2013 info

Żeglujmy razem info

Dane techniczne:


Kuter rybacki przebudowany na kecz gaflowy
Rok budowy 1931
Miejsce budowy: Werft N. P. Jensens Skibs-Esbjerg Dania
Stocznia: Werft N. P. Jensens Skibs
Kadłub drewniany dębowy
Wymiary :
Długość linii wodnej 15,70 m
Długość kadłuba 18,00 m (17,90)
Długość całkowita 23,50 m
Szerokość 4,80 m (4,72)
Zanurzenie: 2,25 m

Powierzchnia ożaglowania: 220 m. kw.

NR REJESTRU POL 8469

Silnik spalinowy SCANIA-Vabis/D 11 R 80 o mocy 100kW
Port macierzysty: Szczecin
Armator: UW Service

BANER

strona: www.olander.campingmarina.pl

e-mail: olander(małpka)campingmarina.pl